נכסים מניבים למכירה

טיוב נתונים בעסק

מהו טיוב נתונים ולמי הוא מיועד? איך התהליך מתבצע? ומה הקשר בין הטיוב של הנתונים לבין חוק הספאם? הנה כל הפרטים בנושא. מאמר חשוב למי מכם שיש לו עסק ורוצה לוודא שהמידע תמיד מעודכן.

טיוב נתונים הוא מונח שמתייחס לביצוע פעולות שכולן נועדו לשפר עד כמה שאפשר את האיכות של המידע שנמצא במאגר הנתונים של העסק. התהליך מתבצע בהתאם לדרישה של מקבלי ההחלטות בעסק, והוא עוזר להבטיח שלמות של נתונים במאגר, עקביות ואמיתות שלהם. החשיבות בטיוב הנתונים היא ביכולת של התהליך לשפר את הפעילות של החברה על ידי התאמה בין כל חלקי המידע הקיימים בבסיס הנתונים.

לפני מספר שנים, נכנס לתוקפו חוק הספאם, שמטרתו היא למנוע "דואר זבל". בעקבות החוק הזה, הרבה עסקים כבר לא יכלו לטייב נתונים שרלוונטיים להם על ידי שליחת דואר אלקטרוני למטרת איסוף מידע. עם זאת, עסקים רבים היום שפועלים לפי החוק ונמנעים משליחת דואר זבל, עושים את עיקר הפעילות השיווקית שלהם מול מאגר מידע שנאסף בדרכים "כשרות", למשל איסוף מידע דרך מקורות חיצוניים שיש בהם נתונים רלוונטיים על הלקוחות של העסקים.

מאגרי הנתונים של העסקים משמשים לשליחה של מיילים מסוגים שונים ללקוחות, ביניהם עדכונים, מבצעים והטבות, ניוזלטר ועוד. על מנת שהמידע הרלוונטי יגיע לכל הלקוחות שלהם, העסקים צריכים לעשות טיוב נתונים של מאגרי המידע שלהם, כך שהם יכילו נתונים שלמים, מדויקים, מעודכנים ואמיתיים.

אחת הסיבות לכך שמאגרי נתונים של עסקים אינם מדויקים היא העובדה שמסירת נתונים נעשית הרבה פעמים דרך הטלפון וההקלדה של הנתונים לתוך המאגר נעשה על ידי עובדי החברה. דבר זה עלול ליצור בעיית תקשורת שלא במודע, למשל אם השיחה מול הלקוח שמוסר את הפרטים שלו נעשית כאשר ברקע יש רעשי ועובד החברה מבין לא נכון את הפרטים שהלקוח מוסר לו.

בדיקת מאגר הנתונים הרבה פעמים מגלה טעויות הקלדה רבות וקריטיות. לפעמים מדובר בטעויות שהן שוליות לכאורה, כמו איות לא נכון של שמות לקוחות, ולפעמים הטעות יוצרת כשל חמור במאגר הנתונים וביכולת לשלוח מיילים ללקוחות מסוימים, גם כאשר אות אחת בלבד בכתובת הדואר האלקטרוני אינה נכונה או חסרה. גם טעויות מספריות יוצרות בעיה רצינית עבור עסקים מבחינת השיווק והפרסום שלהם.

טיוב נתונים – איך עושים את זה?

אם כן, ברור לגמרי שאימות הדיוק והשלמות של נתונים במאגר הנתונים של כל עסק הוא תהליך חיוני וחשוב מאוד, אבל איך עושים את זה?

טיוב נתונים יכול להתבצע על ידי שיחות עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים, או במילים אחרות טלמרקטינג. זו דרך פשוטה ומהירה לקבל את המידע המדויק מכל הלקוחות של החברה או הלקוחות הפוטנציאליים.

כדי לא לחזור על אותה טעות כמו בעבר, ניתן להשתמש באלגוריתמים בעלי תבנית מוגדרת מראש שיודעים לזהות ולתקן שיבושים בנתונים.